Första kvartalet i siffror

Igår var det exakt tre månader sen jag flyttade till Norge. Har inte varit så konsekvent med mitt bloggande och tänkte därför ge er en liten sammanfattning, för att ni ska kunna få en övergripande uppfattning om livet i vildmarken.

Antal snödagar: 92 (alla)
Antal dagar då temperaturen understeg -20°C: 26
Antal cyklade kilometer: 752
Antal gånger jag ramlat med cykeln: 7
Antal uppätna rostemackor: 650
Antal alkoholfyllda glas välta på eller bredvid kund: ca 15
Antal sedda Seinfeld-avsnitt: 129

Ungefär så kul blir det här! Och det är inte menat ironiskt. Idag har varit särskilt spännande--inatt frös vattenledningarna, så vi har inget vatten på minst två dagar. Min lösning var att hälla i mig kaffe på jobb, så jag slapp gå när jag kom hem. Staffans lösning var att bygga en egen pump till toaletten. Hampus har samlat snö i Kiwi-påsar, som ska smälta över natten. Jag älskar vårt lilla samfund.


Kommentarer
Postat av: Staffis

hahaha... rostemackorna är sjukt.

2011-02-20 @ 02:39:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0