Gol

Det tog cirka sex veckor, innan jag kom på vad som saknades i min norska vardag.

En blogg. Ja--jag saknade er. Mycket. Now, just let's get this over with.

Avslutade min au pair-blogg strax efter att jag anlänt till Sverige. Kunde för all del inte fortsätta på en blogg, som heter "au pair i Minneapolis", när jag är servitris i Gol. Ville ha min (första) Amerika-era samlad på ett ställe. Ett ställe dit jag kan gå när jag vill och minnas tillbaka till mina äventyr på "andra sidan". Men efter en dryg månad i Norge, så har jag insett att mina äventyr inte slutade på flyget från Kalifornien. Jag bor just nu i ett nytt land, med ett nytt språk och en ny kultur--där jag för tillfället jobbar på två olika arbeten, som båda ligger en sju-kilometers cykeltur bort. Där målet är att tjäna så mycket pengar som möjligt och leva så billigt som möjligt. Där jag bor med två grabbar, som båda är mer ekonomiska och påhittiga än jag någonsin låtit mig själv vara. Och som bara tar patent på ca 20% av sina idéer--så jag tvivlar på att potentiellt bloggmaterial någonsin kommer att ta slut.

Ni ska få fler detaljer om mitt liv här. Många fler. Men vi börjar så här. Och som avslutning på inledningen--två bilder från mitt nya hem:
mitt nya "white house" (källarvåningen är vår)

utsikt från huset


Välkomna tillbaka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0